Wijzigingen aan oude wonder-bonussen en kosten
We willen dat oude wonderen eerlijke, maar een uitdaging zijn. Maar ze gebruiken verschillende goederen en zijn erg moeilijk als er een nieuw hoofdstuk komt en worden later (veel) gemakkelijker. Dit kan je ervan weerhouden een oud wonder te plaatsen dat je wilt.
Om dit op te lossen en ervoor te zorgen dat ze een constante uitdaging hebben, hebben we hun kosten gewijzigd. Nu heb je toverspreukfragmenten, combinatieversnellers en koninklijke restauratiespreuken nodig.
We hebben daarnaast de bonussen verbeterd. In de meeste gevallen zijn de bonussen van hetzelfde type, maar veel sterker in de beginniveaus. Op het maximale niveau is er weinig verschil met de huidige bonussen.
De aanpassingen werken voor de oude wonderen die je reeds geplaatst hebt. Na de update ontvang je de nieuwe bonussen.
We erkennen dat dit aanzienlijke veranderingen zijn die van invloed kunnen zijn op je spelervaring. We stellen je steun zeer op prijs, aangezien deze aanpassingen essentieel zijn voor het behouden van de relevantie van oude wonderen. We raden je aan deze wijzigingen uit te proberen en ons je feedback te geven.
Vier uitzonderingen (3 verminderde bonussen en 1 verbeterde bonus komen eraan)
Twee oude wonderen zijn te sterk: het heiligdom / het vechtklooster en de wachttorenruïnes. Ze geven een enorme boost aan je cultuur, waardoor dit makkelijk wordt. We hebben deze bonus verlaagd. Hierdoor wordt cultuur belangrijker.
Aan de positieve kant kun je nu het niveau van het heiligdom / het vechtklooster verhogen naar niveau 35 (hiervoor was dat maximaal niveau 30) en de bonus op levenspunten van eenheden is sterker geworden.
De derde die we hebben aangepast is de drakenabdij en de mana-per-betoveringbonus. Dit werd in de loop van de tijd te sterk, naarmate spreuken vaker voorkwamen. Ook dit is in het begin van Elvenar erg sterk, maar later minder.
We willen dat oude wonderen stabiele en goede effecten hebben in toekomstige hoofdstukken. Met deze verandering zal dit gebeuren. Vergeleken met voorheen zal drakenabdij sterker zijn in toekomstige hoofdstukken, maar zwakker in de huidige.
Het vierde oude wonder in deze lijst zijn de Troon van de Hoge Heren. Oorspronkelijk was het afhankelijk van het totale aantal oude wonder-niveaus om meer cultuur en extra ranglijstpunten te geven. Nu wordt er ook rekening gehouden met de ranglijstpunten van het stadhuis, wat de output van de ranglijstpunten aanzienlijk vergroot, vooral in hogere hoofdstukken. Dit verhoogt ook de cultuur tot op zekere hoogte, maar niet zo sterk als de ranglijstpunten.
Extra wijzigingen en opties na bètafeedback
Allereerst willen we al onze bètaspelers heel erg bedanken voor de nuttige feedback die jullie hebben gegeven sinds we vorige week de recente wijzigingen aan oude-wonder-bonussen en -kosten op de bètaserver hebben geïmplementeerd.
Dit is waar de bèta voor bedoeld is en dankzij jullie feedback hebben we een reeks aanvullende opties kunnen implementeren om twee van de belangrijkste punten aan te pakken.
We verdubbelen het cultuureffect van 3 oude wonderen (Vechtklooster / Het heiligdom, Wachttoren ruïnes en Warme bron der jeugd). Dit betekent dat de vermindering van de cultuur die zij aanbieden nu kleiner is
Houd er rekening mee dat dit nog steeds een lager aantal cultuur zal zijn vergeleken met hoe het was vóór de eerste wijziging
We introduceren nuttige restituties voor sommige gebouwen. Ze verlenen nu combinatieversnellers of koninklijke restauratie, afhankelijk van hun grootte en type (meestal tussen 1 en 3)
Dit biedt extra manieren om de middelen te verkrijgen die nodig zijn om je oude wonderen in het nieuwe systeem naar een hoger niveau te tillen
We zijn van plan de lijst met gebouwen in de toekomst te blijven uitbreiden, dit is slechts een eerste stap
Hier beneden zie je een afbeelding met de eerste ronde gebouwen
Foto met nieuwe verkoop waarden :
Oude Wonderen veranderingen - Focus op enkele grote verbeteringen:
Boek der Geheimen
Gaf beloningen per verkenning – nu beloningen per verhaallijnopdracht
Duwde spelers om te vaak en te vroeg te verkennen, dus werd het verkennen te duur
In latere hoofdstukken wordt verkennen minder frequent, dus het helpt niet veel meer
Nu, het effect geeft voorraden in elke verhaallijnopdracht, wat een veel stabielere aanvullende inkomsten van voorraden biedt
Voorbeeld:
Hoofdstuk 10, OW Niveau 10, Stadhuis Niveau 24 => Voorradenlimiet: 1,54M
Voor: 0,16 x 30 verkenningen x 1,54M = 7,39M voorraden
Na: 0,12 x 43 Opdrachten x 1,54M = 7,95M voorraden
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, Hoofdhal Niveau 44 => Voorradenlimiet: 18,0 M
Voor: 0,28 x 40 verkenningen x 18,0M = 202M voorraden
Na: 0,196 x 88 Opdrachten x 18,0M = 310M voorraden
Eindeloze Opgraving
Gaf een paar relikwieën voor het voltooien van een Provincie – wat minder en minder gebeurt in hogere hoofdstukken
Geeft nu twee keer zoveel Relikwieën bij ontvangst van een mystiek object
Wat aanvankelijk minder frequent is dan het voltooien van een Provincie, maar later is het vergelijkbaar (overwegend dat je twee keer zoveel Relikwieën krijgt)
Geeft nu ook alleen Relikwieën die je daadwerkelijk nodig hebt om je Goederenproductie te boosten
De Grote Klokkentoren / Kristalvuurtoren
Keek naar je voltooide provincies, wat verkeerde stimulansen gaf om Provincies te vroeg te voltooien
Kijkt nu naar je troepenomvang en beloont je dus voor het ontgrendelen van de respectievelijke technologieën
Tropenomvang is een getal dat veel beter groeit dan "voltooide provincies", dus dit effect groeit ook veel beter dan voorheen, waar het vrij zwak werd in hogere hoofdstukken
Voorbeeld:
Hoofdstuk 10, OW Niveau 10, 220 Provincies voltooid, troepenomvang 1689
Voor: 8 x 220 = 1760
Na: 1,2 x 1689 = 2027
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, 600 Provincies voltooid, troepenomvang 8109
Voor: 14 x 600 = 8,400
Na: 2 x 8109 = 16,2K
Heiligdom van de sluwe paddestoel
Voorheen verhoogde het je Trainingscapaciteit op basis van de gecombineerde Kazerne Niveaus in je stad - je had een steeds toenemend aantal Kazernes nodig om dit effect zinvol te houden.
Nu kijkt het naar je huidige troepenomvang, die betrouwbaar groeit zonder de noodzaak om steeds meer gebouwen te bouwen na verloop van tijd.
Voorbeeld:
Hoofdstuk 11, OW Niveau 10, troepenomvang 2115
Nieuw effect: 0,9 x 2115 = 1903
In de oude opstelling had je minstens 5 Kazernes nodig om dit effect te hebben.
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, troepenomvang 8109
Nieuw effect: 1,47 x 8109 = 11,9K
In de oude opstelling had je minstens 10 Kazernes nodig om dit effect te hebben.
Enar's Ambassade
Voorheen kreeg je wat mana per verkenning, wat na verloop van tijd minder en minder frequent werd - een zwak effect, vooral voor zo'n groot gebouw!
Nu ontvang je een bepaalde hoeveelheid Mana per Toernooipunt aan het einde van elk Toernooi - dus het effect schaalt met je inspanning, en het gebouw zal veel meer Mana geven dan voorheen als je een behoorlijk aantal Toernooipunten verdient.
Voorbeeld:
Hoofdstuk 12, OW Niveau 10, 30 verkenningen, 280 Provincies voltooid, 140K Vereiste Cultuur, 12 weken speeltijd
Oud effect: 160 x 30 verkenningen x 280 Provincies = 1,34M Mana
In de nieuwe opstelling zou je elke week 1800 Toernooipunten moeten halen om evenveel Mana te ontvangen. Meer punten => meer Mana!
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, 40 verkenningen, 600 Provincies ontgrendeld, 750K Vereiste Cultuur, 16 weken speeltijd, 1500 Toernooipunten
Oud effect: 280 x 40 verkenningen x 600 Provincies = 6,72M Mana
In de nieuwe opstelling zou je elke week 750 Toernooipunten moeten halen om evenveel Mana te ontvangen. Als je 1800 Toernooipunten zou halen, zou je meer dan het dubbele van de Mana krijgen dan voorheen.
Doolhof van de duistere materie
De Mana-productie was afhankelijk van voltooide Provincies, nu kijkt het naar je voorraadcapaciteit, die veel sneller groeit dan je aantal voltooide Provincies.
Dus, hoe hoger het hoofdstuk dat je bereikt, hoe groter het verschil met het oude effect zal zijn; als je het nieuwste hoofdstuk speelt, kan dit effect bijna 10 keer sterker zijn dan voorheen (als je het aantal Provincies hebt voltooid dat nodig is om dat hoofdstuk binnen te gaan).
Voorbeeld:
Hoofdstuk 13, OW Niveau 10, 320 Provincies voltooid, Stadhuis Niveau 30 => Voorradenlimiet: 3.1M
Voor: 8 x 320 Provincies = 2560 Mana
Na: 0.0038 x 3.1M = 11.8K Mana
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, 600 Provincies voltooid, Stadhuis Niveau 44 => Voorradenlimiet: 18.0M
Voor: 14 x 600 Provincies = 8400 Mana
Na: 0.0049 x 18M = 88.2K Mana
Zonsondergangtorens
De hoeveelheid zaden die het in de Buurthulpkist stopt groeide voorheen alleen heel langzaam met upgrades van de stadhuis, maar nu groeit deze hoeveelheid veel sneller aangezien het gekoppeld is aan je troepenomvang.
Als je in een van onze nieuwste hoofdstukken zit, zal je een grote toename hebben opgemerkt.
Voorbeeld:
Hoofdstuk 14, OW Niveau 10, Stadhuis Niveau 32, Troepenomvang 3681
Voor: 64 x 32 = 2048 Goddelijke Zaden
Na: 0,9 x 3681 = 3313 Goddelijke Zaden
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, Stadhuis Niveau 44, Troepenomvang 8109
Voor: 112 x 44 = 4928 Goddelijke Zaden
Na: 1,47 x 8109 = 11,9K Goddelijke Zaden
Torenbibliotheek en Toernooi Arena
Ze bieden extra manieren om ranglijstpunten te verdienen, maar voor de verandering schaalden hun hoeveelheden helemaal niet met je voortgang in het spel.
Nu doen ze dat wel, en dat betekent dat deze gebouwen essentieel blijven voor iedereen die door de inhoud speelt en een hoge plek in de ranglijsten wil hebben.
Voorbeeld:
Hoofdstuk 17, OW Niveau 10, Troepenomvang 5679
Voor: 5 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Na: 0,006 x 5679 = 34 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Hoofdstuk 20, OW Niveau 20, Troepenomvang 8109
Voor: 10 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Na: 0,0098 x 8109 = 79 Ranglijstpunten per Kristal / Toernooikist
Nieuwe vereisten voor oude wonderen - Waarom zijn ze veranderd?
We hebben de afgelopen dagen jullie feedback gezien over de nieuwe vereisten (combinatieversnellers, koninklijke restauraties, toverspreukfragmenten) die nu nodig zijn in de oude wonderen.
Het is een grote verandering; we begrijpen dat het onrustig kan zijn en frustratie kan veroorzaken. Daarom willen we nu wat meer duidelijkheid geven over waarom dit is gebeurd.
Het hoofdprobleem was dat de oude kosten van de oude wonderen vele jaren geleden in evenwicht waren gebracht toen er nog geen toernooien waren die elke week veel relikwieën uitdeelden. Sindsdien werden de kosten van de relikwieën triviaal, en begonnen we andere goederen te vragen voor het bouwen van nieuwe oude wonderen. Maar deze bronnen werden ook steeds makkelijker te verkrijgen uit evenementgebouwen en door te handwerken. Opnieuw werden de uitbreidingskosten van oude wonderen betekenisloos. En dit konden we ook zien in onze gegevens: de enige passende uitdaging die deze gebouwen boden was de onderzoeksfase.
Met de nieuwe vereisten willen we dit probleem definitief oplossen, met goederen die je op bepaalde plaatsen in het spel kunt krijgen en onafhankelijk zijn van je voortgang door de hoofdstukken.
Het is ook een uitdaging die nu voorspelbaarder voor je is. Je kunt er van tevoren aan werken, aangezien we van plan zijn deze kostenstructuur voor alle toekomstige oude wonderen te behouden.
Duurt het langer om je oude wonderen uit te breiden?
Met de nieuwe vereisten, gemiddeld en op basis van de gegevens die we hebben uit het spel, duurt het niet langer om een oud wonder te maximaliseren dan voorheen. Het kan langer duren voor de spelers die in het verleden in staat waren ze in een paar weken te maximaliseren (door gebruik te maken van enkele onevenwichtigheden in het spel, die nu zijn opgelost met deze nieuwe vereisten).
Het snel doorlopen van oude wonderen was nooit bedoeld als de norm, deze functie is bedoeld als een langetermijndoel en vereist tijd, en beloont deelname aan andere Elvenar-activiteiten, zoals het toernooi en de toren.
We hebben ook hun beloningen opnieuw in evenwicht gebracht, en in de meeste gevallen sterker gemaakt dan voorheen naarmate je vordert in het spel. Dit is gedaan om ze nog aantrekkelijker en de tijdsinvestering waard te maken. Om slechts één voorbeeld te geven, zoals jullie vele malen hebben geuit, is mana vaak een van de meest benodigde goederen voor hogere hoofdstukken. Met de verbeterde mana-gerelateerde oude wonderen kun je duidelijk zien hoeveel nuttiger ze zijn - en zullen zijn in alle toekomstige hoofdstukken.
We zien jullie feedback over de vereisten en begrijpen dat dit voor velen van jullie een relevante verandering is. Het is oké om niet blij te zijn en je zorgen te uiten, we waarderen jullie inbreng oprecht.
Jullie feedback is ook al meegenomen bij het definiëren van de vereisten. Aanvankelijk werden deze nieuwe vereisten getest in Hoofdstuk 21. In de laatste update, toen we ze uitbreidden naar alle oude wonderen, hebben we ze met 50% verminderd na feedback van spelers in dat hoofdstuk.
Houd er rekening mee dat we op dit moment niet van plan zijn deze vereisten verder te veranderen. Met de introductie van de mogelijkheid om combinatieversnellers en soms zelfs koninklijke restauratie te krijgen bij het verkopen van niet-hoofdstuk gerelateerde gebouwen die je niet meer nodig hebt, heb je nu meer opties om de uitbreidingsgoederen voor ow’s op tijd te krijgen.
Spel update ten voordele van de gewijzigde upgrade mogelijkheid der wonders
Op donderdag 15 februari zullen we onze werelden naar spelversie 1.193 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.
Verbeteringen
We hebben je feedback gelezen over het terugkrijgen bij het verkopen van oude wonderen die je niet langer nodig hebt en ook over het omzetten van combinatieversnellers in toverspreukfragmenten, en we voegen nu deze opties toe:
Als je een oud wonder verkoopt, verdien je nu 1 koninklijke restauratie en 2 combinatieversnellers per niveau van je oude wonder.
Er zijn 3 nieuwe recepten toegevoegd om combinatieversnellers in toverspreukfragmenten om te zetten.
Ontbrekende koninklijke restauraties in bouw- en uitbreidingskosten kunnen nu worden vervangen door diamanten.*Opmerking van de ontwikkelaar: voorheen was het maken van koninklijke restauraties in de magische academie de enige optie om ze te verkrijgen door diamanten te gebruiken. We voegen deze directe optie toe voor je gemak nadat we hebben gezien dat sommigen van jullie er vorige week om hebben gevraagd. Handwerken via de magische academie blijft de goedkoopste manier om toegang te krijgen tot extra KR met diamanten. Nu heb je daarnaast een directere manier, beschikbaar op aanvraag, ook voor kleinere hoeveelheden waarbij je geen extra toverspreukfragmenten hoeft uit te geven of een handwerken-plek hoeft in te nemen.
Vandaag (12-03-2024) is er een aanzienlijke verlaging van de toverspreukfragment-kosten voor oude wonderen uitgerold:
Waarom deze verandering?
Na recente aanpassingen aan Oude Wonderen hebben we een merkbare kloof waargenomen tussen de vereiste en verkregen toverspreukfragmenten. Hoewel we plannen hadden om dit gat te dichten door middel van verbeterde evenement- en toren-beloningen, hebben we besloten je niet te laten wachten en voeren we deze verbetering meteen door. Jouw feedback is van onschatbare waarde en we doen er alles aan om een meer evenwichtige en plezierige gameplay-ervaring te garanderen!
Wat verandert er precies?
De oude kostenformule voor toverspreukfragmenten, een eenvoudig "oude wonderen-niveau" x1000, krijgt een make-over! De nieuwe en verbeterde formule is ingewikkelder, waardoor je je oude wonderen verder kunt ontwikkelen met aanzienlijk minder toverspreukfragmenten. Laten we in de details duiken:
Voor/na vergelijkingen:
Om een OW te upgraden naar niveau 16 (equivalent aan 75% kracht van niveau 35), zijn de kosten met meer dan 60% gedaald!
Om een OW te upgraden naar niveau 28 (90% zo krachtig als niveau 35), zijn de kosten met ongeveer 50% verlaagd!
Om een OW naar niveau 35 te upgraden, zijn de kosten met bijna 40% verlaagd!
Hoe je de verandering kunt omarmen:
Bereid je voor op een meer toegankelijke reis om je oude wonderen te verbeteren en optimaal te profiteren van deze lagere toverspreukfragment-kosten. Deze verbetering stelt je in staat om met gemak hogere niveaus te bereiken, waardoor nieuwe dimensies aan je strategische gameplay worden toegevoegd.
Laat ons je mening weten in: Feedback: Wijzigingen aan de ou…. Je mening is ook altijd welkom in de andere chats .
Maak jouw eigen website met JouwWeb