Vraag & antwoorden over toren-aanpassingen 2025

Hallo allemaal,

Na de recente blogpost die we deelden over de komende toren-verbeteringen, hebben we een aantal van de meest voorkomende vragen verzameld en deze FAQ voorbereid, zodat je een dieper inzicht krijgt in deze nieuwe functies en ons feedback kunt blijven geven!

Hoe werkt de progressie van de Toren Gevechtsvaardigheid (TGV)?

De TGV wordt voor elke speler één keer per week berekend en bijgewerkt. Tijdens je Torenprogressie wordt de informatie verzameld die nodig is voor de berekening. Wanneer je de Toren beëindigt, of uiterlijk wanneer de Toren eindigt, wordt deze berekening Voltooid en wordt je nieuwe TGV toegepast in de volgende Toren.

Voor deze berekening doet het systeem in principe twee dingen: Ten eerste controleert het of een ontmoeting is opgelost door te vechten, te onderhandelen of helemaal niet is opgelost. Ten tweede, als de ontmoeting is opgelost met vechten, wordt gekeken hoeveel troepenomvangen het hebben overleefd. Alle troepenomvangen die tenminste één eenheid hebben overleefd komen in aanmerking. Je kunt dus eenheden verliezen en "beschadigde" troepenomvangen hebben, en toch een perfecte score halen (perfect = alle 5 troepenomvangen overleven). Houd gewoon een fractie van elke troepenomvang in leven!

Het oplossen van een ontmoeting met onderhandelen is beter dan het helemaal niet oplossen van een ontmoeting voor de TGV berekening - vooral omdat het je toestaat om door te gaan naar de volgende ontmoeting, terwijl het helemaal niet oplossen voorkomt dat je nog meer confrontaties oplost.

Als we de functie uitbrengen, start iedereen met dezelfde TGV-waarde van 800. Daarna, afhankelijk van hun prestaties, zal die waarde stijgen of dalen. Bijvoorbeeld na zes weken (één Toren Iteratie):
-Een speler die alle confrontaties wint met een perfecte Score (geen troepenomvang verliest), zal 1116 TGV bereiken.
-Een speler die alle confrontaties Onderhandelt zal 872 TGV bereiken.
-Een speler die de toren niet heeft gespeeld, zal 619 TGV hebben.

Over het algemeen geldt dat als je de Toren niet speelt, je TGV richting 500 gaat. Als je altijd onderhandelt, gaat het richting 1000. Als je vecht, is er geen bovengrens. Hoe lager je TGV, hoe sneller hij kan worden verhoogd (en hoe langzamer hij afneemt). Omgekeerd, hoe hoger het is, hoe langzamer het verder toeneemt en hoe sneller het afneemt. We hebben het echter altijd over getallen onder de 100, dus het getal zal nooit dramatisch schommelen van week tot week, ongeacht je acties.

Deze waarde wordt toegepast op de grootte van je vijandelijke Troepenomvang als factor. Elk punt komt overeen met 0,1%. Dus een SSV van 1000 betekent dat de vijandelijke Troepenomvang wordt vermenigvuldigd met 100%, waardoor de troepenomvangen gelijk blijven. Als de functie wordt geïntroduceerd, starten we allemaal met 800 (d.w.z. 80%), dus alle vijandelijke troepenomvangen in de Toren zijn 80% van hun gebruikelijke grootte. Dit betekent dat de Toren gevechten 20% makkelijker worden in de eerste week.

 

Wat zijn de verschillen tussen vechten, onderhandelingen en een gemengde benadering van voortgang in de Toren?

Zoals je weet zijn vechten en onderhandelen moeilijk te vergelijken vanwege twee grote verschillen: Ten eerste verlies je bij Onderhandelen altijd goederen. Je kunt een onderhandeling niet "GRATIS" winnen. Als je als vechter de juiste combinatie van eenheden kiest en je eenheden voldoende versterkt, kun je theoretisch een ontmoeting winnen zonder eenheden te verliezen. Ten tweede is er altijd een gelukselement betrokken bij het onderhandelingsspel. In theorie kun je in de eerste ronde de juiste middelen kiezen, maar vaker heb je een tweede of derde ronde nodig om de puzzel op te lossen.

Kortom, het kostenbereik voor vechten is groter (ervaren vechters kunnen de Toren Voltooien met minimale kosten), en Onderhandelen vereist meer geluk dan vaardigheid, terwijl vechten meer vaardigheid dan geluk vereist.

Om deze redenen zal de TGV alleen invloed hebben op gevechten en niet op onderhandelingen. In plaats daarvan introduceren we een andere functie voor onderhandelaars, de Combo Factor. Als je onderhandelingswedstrijden blijft winnen, ontvang je meer van de nieuwe beloningsvaluta. Als je combo breekt, ontvang je nog steeds een basisbedrag. De combo wordt niet verbroken als je een ontmoeting voltooid door te vechten. Dus als je alleen onderhandelt voor een aantal confrontaties, kun je nog steeds een combo opbouwen. Bovendien wordt de combo niet verbroken als je een onderhandeling vroegtijdig verlaat, voordat je een van de Geesten hebt Overtuigd (geen van hen kreeg wat ze wilden); voel je vrij om te vertrekken en het opnieuw te proberen.

Op deze manier kunnen onderhandelaars vergelijkbare hoeveelheden van de nieuwe beloningsvaluta ontvangen als vechters. Onsuccesvolle vechters kunnen echter een lagere beloning krijgen en ervaren vechters kunnen meer verdienen. Voor spelers met een gemengde aanpak betekent dit dat ze waarschijnlijk ergens in het midden zullen eindigen, net als onderhandelaars.

Om twee voorbeelden te geven:
Als je altijd Onderhandelt en wint (je combo behoudt), ontvang je evenveel Beloning als een vechter met een TGV van 1250. Vechters met een TGV van meer dan 1250 kunnen zelfs nog meer verdienen.
Als je altijd Onderhandelt maar elk spel pas bij je tweede poging (of later) wint, ontvang je evenveel Beloning als een vechter met een TGV van 820. Vechters met een TGV lager dan 820 verdienen nog minder.

Wat is het verschil tussen Eldiaanse edelstenen en de "stralende stenen" / nieuwe valuta?

Eldiaanse edelstenen bieden voornamelijk toegang tot eersteklas cultuurgebouwen, maar je kunt overtollige Eldiaanse edelstenen ook inwisselen voor de nieuwe TGV-valuta. Daarnaast is dezelfde functionaliteit gepland voor kapotte runenscherven, zodat je deze kunt inwisselen voor de TGV-valuta.

Wat zal de winkel van Harold's Toren op voorraad hebben?
We wisten dat dit een veelgestelde vraag zou zijn, dus hier is de complete lijst met items die we op dit moment beschikbaar willen maken in Harolds Winkel: Teleporteerspreuken, Toverspreukfragmenten, Levenskrachtstoot 5%, Runenscherven van de laatste twee OW's die je hebt ontgrendeld, Oude kennis 30, Dierenvoeding, Combinatieversnellers, Boek van het vruchtbare, Koninklijke restauratie, het huidige artefact, Boek van Meibloemen, Boek van bevroren goederen, Kikkerkoning, Rijdende bibliotheek, Godin der wensen en de wensput.
Deze items hebben verschillende prijzen en afhankelijk van je prestaties kun je verschillende van deze items kopen of sparen voor de meest exclusieve. Wat vinden jullie ervan? Laat het ons weten als je een idee hebt voor een ander voorwerp of goed!

Hoe lang zou een speler erover doen om een aantal van deze items in de winkel van Harold's Toren te krijgen?
Je kunt in de voorbeelden hierboven zien hoeveel valuta je per week kunt verdienen. De Aanbiedingen in de Toren Winkel kunnen maar een beperkt aantal keer per speler worden gekocht, maar dit wordt elke zes weken opnieuw ingesteld. Met dit in gedachten zijn hier een paar voorbeelden van wat je kunt verwachten:

-3000 Toverspreukfragmenten voor 1000 beloningsvaluta, die je maximaal 6 keer per 6 weken kunt kopen.
-5 Koninklijke restauraties voor 5000 beloningsvaluta, maximaal 3 keer per 6 weken.
-De Kikkerkoning voor 20000 beloningsvaluta, eens in de 6 weken beschikbaar.

Zullen de Onderhandelingskosten toenemen bij een hogere TGV?

Nee, de TGV heeft geen invloed op je onderhandelingskosten.

Zal TGV worden aangepast aan spelers die boostgebouwen, voedingsbonussen, etc. gebruiken? Het zou ertoe kunnen leiden dat sommige "non-push" weken extra zwaar zijn na een Ronde van Toren versterkt door veel effecten.

Nee, de TGV zal niet evalueren hoe je je resultaten hebt Behaald. Als je "push" en "non-push" weken hebt, zal je TGV waarschijnlijk licht fluctueren. Maar omdat het geleidelijk verandert, zal er geen significante moeilijkheidspiek zijn (omhoog of omlaag). Het zal niet veel anders aanvoelen dan de huidige situatie.

Hoe zorgt dit Systeem (Combat Skill) voor eerlijkheid tussen beginners met kleinere troepen en ervaren spelers met aanzienlijk grotere troepen?

Wij geloven dat het huidige systeem niet eerlijk genoeg is. Het stelt iedereen voor dezelfde uitdaging, ongeacht hoe ver ze gevorderd zijn in het spel. We hebben gemerkt dat meer gevestigde accounts de Toren gemakkelijker voltooien dan nieuwere accounts. Nu zal het eerlijker zijn omdat iedereen een betere kans heeft om de Toren te voltooien.
Ervaren spelers met aanzienlijk grotere troepen kunnen een hogere TGV bereiken en daardoor meer beloningen verdienen. Houd er echter rekening mee dat de belangrijkste reden om de Toren te Spelen de Beloningen blijven uit de kisten die je tijdens je ronde verzamelt. Deze blijven hetzelfde en zijn nu beschikbaar voor een breder publiek. Een lage TGV is niet slecht, al betekent het wel dat je minder beloningen ontvangt. Maar met een lage TGV kan iedereen de Toren Voltooien en alle coole Beloningen onderweg verzamelen.

Komt er een klassement?

Dat hebben we overwogen, maar we wilden ons nu richten op andere belangrijke functies. Maar misschien komen we in de toekomst op dit idee terug.

Wanneer wordt deze functie geïmplementeerd op live servers?

Eerst zijn we van plan om het rond maart 2025 uit te brengen op Beta. In de bètafase willen we feedback verzamelen van onze spelers en deze functies een hele cyclus van 6 weken laten draaien. De live release hangt af van dat proces, dus het is nog te vroeg om een exacte datum te noemen.

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar-team