BSA nieuws en tips...

Wou je de resultaten van de vorige BSA's nog eens bekijken :

BSA

Wat is een BSA?

BSA staat voor "broederschapsavontuur". Samen met de andere leden uit je broederschap ga je naar gezamelijke doelen werken. Wanneer deze doelen bereikt zijn, zal iedereen die bijgedragen heeft beloond worden. Er worden aan het eind van zo'n BSA extra beloningen toegekend. Welke dat zijn wordt bepaald naargelang de positie van je broederschap. Hoe hoger in de rangschikking, hoe beter de extra prijzen zijn.

Een BSA wordt op regelmatige wijze beschikbaar gesteld, dit telkens tussen 2 events, en duurt meestal 6 dagen.

Werkwijze bij een BSA:

Er zijn 10 verschillende herhaalbare opdrachten. Elke opdracht geeft je 1 van de 10 verschillende items, hierna "badges" genoemd, die te krijgen zijn. Sommige opdrachten vereisen producties in de werkplaats, sommige vereisen producties van basisgoederen in de fabrieken.

Elk avontuur bestaat uit 4 delen. Er zijn 3 mappen en een herhaalbare put.

Elke map bevat 3 gekleurde routes (blauw, oranje, groen).

Elke route bevat routepunten en kruispunten. Ze hebben elk verschillende "badges" nodig om er voorbij te kunnen.

Onze Aartsmagiër Bandid /Ydur (Rudy) vraagt op voorhand om per in-game mail te melden of je al dan niet deelneemt, en hoeveel werkplaatsen (WP's) en fabrieken (T1's) je ter beschikking kunt stellen voor het avontuur.

 

Aan de hand van de opgegeven aantallen, wordt er bepaald welke strategie er gevolgd gaat worden. De te volgen route wordt op 2 manieren meegedeeld: in het chatkanaal en via een in-game mail. In de mail wordt ook meegegeven hoeveel badges er in totaal nodig zijn voor de te volgen route.

Als er vragen zijn in verband met een BSA, stel ze in de chat. Er is allicht iemand die een antwoord kan geven.

Om deze reden vragen we om het chatkanaal tijdens een BSA enkel te gebruiken voor gerelateerde vragen en/of opmerkingen!!!

Je gebouwen voor BSA:

Hou je WP's en T1's die je reeds op een hoger level hebt gebracht, voor je 3u en 9u productie. Zo val je zeker niet zonder materiaal en hamertjes.

UITLEG AFKORTINGEN:

  • wp = werkplaats  (voor bsa is level 1 goed) de grote behouden voor 3/9 H producties.
  • T1 = goederen fabrieken marmer/hout/staal ,eveneens voor bsa enkel level 1 nodig (de grote behouden en of bijzetten voor maken van armbanden!! )


Zet je extra WP's, hou dan rekening met het volgende:​

  • Hou ze op level 1. Het is niet nodig om ze te "uppen".
  • Door de recente wijzigingen speelt het geen rol meer hoeveel van deze gebouwtjes je zet. Bij het innen ervan wordt het restant overgebracht voor een volgende badge. Voorbeeld: je hebt 12 wp's staan, en die staan op 1-dags productie. Voor 1 badge heb je de productie nodig van 5 wp's. Er worden dus 2 badges gemaakt bij het innen van 10 wp's en de productie van de overige 2 tellen mee voor het maken van de volgende badge.


Zet je extra T1's, hou hier dan rekening mee:​

  • Om de vrije plaatsen optimaal te benutten, zet je best : "marmerfabrieken". Deze nemen de minste plaats in. Hou ze op level 1.
  • Ook hier speelt het geen rol meer hoeveel van deze gebouwtjes je zet. Wanneer je meer gebouwtjes hebt staan dan je nodig hebt voor 1 (of meer) badge(s), wordt ook hier het restant van de productie meegenomen voor het maken van een volgende badge.

Tips om deel te nemen aan een BSA:

Maak plaats in je stadje door je gastras-gebouwen (afgezien van het hoofdgebouw) in je inventaris te plaatsen. Gastras-gebouwen zijn speciale gebouwen die je vanaf hoofdstuk 6 (Dwergen) moet plaatsen. Je zet ze aan het begin van het hoofdstuk, en aan het eind van datzelfde hoofdstuk moet je ze terug afbreken om plaats te maken voor het volgend gastras.  Gebruik hiervoor de "teleportatie-spreuk". Dit kan zonder verlies van update's die je reeds uitgevoerd hebt. Plaats eventueel ook je speciale gebouwen, die je moest evolueren, in je inventaris. Deze gebouwen behouden hun level. Als dat niet super is... 👍👍

Let wel : NIET ALLE GASTRAS GEBOUWEN KUNNEN NAAR INVENTARIS GETELEPORTEERT WORDEN !!!!
Check regelmatig je elvenar-mailbox en de chat. Hier worden de richtlijnen gegeven welke route er moet gevolgd worden. Wanneer er gevraagd wordt om bijvoorbeeld de blauwe route te volgen, leg dan niet op een andere kleur bol in voordat er nieuwe richtlijnen gegeven worden door één van onze BSA-magiërs. Dit geldt ook voor de kruispunten die niet op de gevraagde route liggen.
Een vergissing is altijd mogelijk en wordt steeds door de vingers gezien, maar probeer er aub op te letten.
Hou de chat vrij tijdens de BSA, zodat iedereen duidelijk de richtlijnen kan volgen, of vragen kan stellen die betrekking hebben op de BSA.
Geef iedereen de kans om in te leggen. Spelers die niet konden inleggen delen niet mee in de beloningen!!!

Zoals altijd wordt tijdens de BSA iedereen op 'lid' status gezet, behalve ons BSA-magiërs team.

Wat is er nieuw?

Je wordt een 3-tal dagen voor de start verwittigd, net zoals bij een ander avontuur, zodat je een beetje tijd hebt om je stadje aan te passen.

Je moet niet meer tellen hoeveel keer je klikt op een werkplaats of T1-gebouwtje. Je kunt alles ineens innen en daarna de badges ophalen. Ook de kombinatieversnellers (catalysten) tellen voor de hoeveelheid die je wint in de toren, of die je maakt via je magische academie.

Op deze manier gaat alles veel sneller, zowel het innen van je materialen in je stadje, als het verzamelen van badges, waardoor het ook leuker spelen is.

Wel zijn het aantal te verzamelen badges verhoogd, en dit op elke map, zodat het er niet eenvoudiger op is geworden.

De belangrijkste veranderingen zijn:

  • Ketting: vroeger had je 3 T1's nodig, nu 4 om 1 badge te maken
  • Geest: vroeger moest je 3 ontmoetingen voltooien in toren en/of toernooi, nu zijn dat er 4, ook per badge
  • Restant: heel veel badges van dit soort nodig, véél meer dan vroeger. Dit badge verkrijg je door het maken van visioendampen in je magische academie
  • Druïdestaf: ook heel veel badges van dit soort nodig. Dit badge verkrijg je door het maken (of winnen) van combinatieversnellers.

Beloningen na elke map:

Op het einde van een map staat een kist te wachten. Elk lid, dat heeft deelgenomen aan dit avontuur, krijgt de beloningen die in deze kist zitten. Vanaf map 2 zit er een beloningsselectiekist in. Deze kist heeft een naam, en, na ontvangst van de beloning, vinden we ze terug in de map "Tovenarij". In deze kist zitten telkens 2 artefacten. Deze artefacten laten je toe om een gebouw, dat je uit één van de vorige avonturen hebt verkregen, naar een volgend level te brengen.

Hieronder zie je een voorbeeld van zo'n kist, en de inhoud ervan.

Wanneer we deze kit openen, kunnen we kiezen welk artifact we willen verkrijgen.

Wanneer je je keuze bevestigd hebt, vind je het artifact terug op de "normale" plaats...